INFORMATION TIL TRÆNERE OG HOLDLEDERE
2016/2017
Indhold
Turneringen, turneringsplan, kampsedler
- Stævneledelse
- Dommere
- Rekvisitter, træningsredskaber, spilletrøjer etc.
- Kørsel til kampe
- Opslagstavlen
- Kontaktpersoner
- Kontingent (spillerliste, tilmeldingskupon)
- Kopiering
- Stævner udenfor turneringen
- TB Cup
- Intern afslutningsstævne
- Kurser
- Oversigt over træningstider, tilmeldte hold, trænere og kontaktpersoner
- Vigtige datoer.
Turneringen, turneringsplan, kampsedler
Holdene kan være tilmeldt i enten DBU Jylland eller DGI (fremgår af vedlagte skema).
Turnerings/stævneplan skal træneren/holdlederen selv hente på nettet – under:
DBU Jylland - www.dbu.dk/turneringer_og_resultater eller via app
DGI - www.minidraet.dgi.dk eller via app ”mit DGI”.
LÆS DEN GODT IGENNEM, den er fuld af vigtige oplysninger. Det er også en god ide straks at give spillerne en oversigt over kampdage, så de kan reservere datoerne. Desuden er det en god ide, at give de mindre årgange en kampseddel med hjem, når de skal spille kamp.
Før kampene skal der udfyldes holdkort. Hvis de er på papir fås disse hos stævneledelsen ved ankomst til spillestedet og afleveres samme sted.
Evt. afbud til turneringskampe skal meldes i god tid til stævneledelsen, ellers kommer vi til at betale bøde. (Det fremgår af turneringsplanen, hvem der er stævneleder).
Datoer for afslutningsstævner/finalestævner er anført i turneringsplanen. Reservér disse datoer for en sikkerheds skyld, og bemærk om der kræves tilmelding/framelding.
Særligt for DBU Jylland
For JBU gælder at der fra U6 til og med U12 ikke udfyldes holdkort. Fra U13 og ældre udfyldes elektroniske holdkort på DBU app. Det anbefales, at udfylde holdkortet før stævnets start.
For U6 + U7 + U8 indberettes der ikke resultater. Fra U9 og ældre indberettes resultater. Resultaterne indtastes via kluboffice eller app.
Stævneledelse
Træneren/holdlederen skal sørge for at skaffe stævneledere (forældre eller andre) til tidtagning og resultatoptælling ved ”hjemme”-kampe. Vær opmærksom på, at et HTS-hold godt kan være udnævnt til stævneleder/have hjemmekamp i en fremmed hal. (Fremgår af turneringsplanen).
Dommere
Under DBU Jylland
U6+U7 kampene ledes af person fra førstnævnte hold. (Ansvar Træner/Holdleder)
U8 - U11 kampene dømmes af arrangørklubben. (Kampfordeler Horne = Henrik Jessen, Kampfordeler Tistrup = Carsten Larsen)
U12 og opefter: DBU sørger for bestilling ved dommerforeningen. Dog kan det i ungdomsrækkerne forekomme, at kampene bliver dømt af en ungdomskampleder fra arrangørklubben.
Til og med U7 spiller kampe/stævner på tværs af bane under DBU.
Under DGI:
Sydvestjysk Fodbolddommerklub dømmer alle kampe.
Rekvisitter, træningsredskaber, spilletrøjer etc.
Bolde og overtrækstrøjer forefindes i hallen. Træneren har ansvar for, at både bolde og overtrækstrøjer bliver lagt på plads efter brug.
Spilletrøjer vil blive udleveret til træneren/holdlederen inden turneringsstart.
Træneren/holdlederen sørger for at spillerne skiftes til at vaske trøjerne efter brug.
Ansvarlig for spilletøj: Mark Thygesen, 27207310, susanneogmark@gmail.com
Jan Pedersen, 51218454, jep2000@bbsyd.dk
Kørsel til kampe
Træneren/holdlederen sørger for at forældrene skiftes til at køre til kamp.
Fyld ikke flere børn i bilerne, end der er seler til, og afsæt rigelig tid til kørsel (der kan være glat føre).
Opslagstavlen
Meget information bliver sendt pr. E-mail, derfor husk at oplyse korrekt mail-adresse.
I det omfang vi modtager information i papirformat vil det blive hængt op i hallerne på opslagstavlerne (f.eks. indbydelser til kurser og åbne stævner, resultatlister samt information fra indefodboldudvalget). HUSK at kigge hver træningsaften.
Kontaktpersoner i indefodboldudvalget
Årgang |
Udvalgsansvarlig |
Kontaktdata: Tlf.: |
U8/9 + U9/U10 Piger |
Susanne Pedersen |
susanneogmark@gmail.com 23 84 42 13 |
U6 + U7 + U15 |
Carsten Larsen |
carsten_lene@hotmail.com 51 89 18 93 |
U13/U14 Piger + U13 |
Thomas Mathiasen |
louiseogthomas@mail.dk 21 73 66 57 |
U10/U11 + U12 + U14 + U16 + U12 Piger |
Henrik Jessen |
henrik@bjerremose.dk 40 40 65 98 |
- Kontingent (spillerliste, tilmeldingskupon)
Træneren skal aflevere en liste med spillernes navne, adresser, fødselsdata og telefonnumre.
Listen skal afleveres til Susanne Pedersen, Ølgodvej 15, 6800 Varde –Susanneogmark@gmail.com - afleveringsfrist er senest søndag d. 13.11.2016.
Kopiering
Der må tages kopier i hallen. HUSK at notere, hvor mange kopier, der tages. Der ligger en notesbog ved kopimaskinen.
Stævner udenfor turneringen (DGI’s Minihalstævner sidestilles med alm. turnering)
Træneren/holdlederen kan i samråd med spillerne/forældrene tilmelde sit hold til åbne stævner. (Indbydelser til åbne stævner ses på opslagstavlen i hallen). Spillerne betaler selv for deltagelse i sådanne stævner. Ved tilmelding bemærk hvor mange spillere hvert hold må bestå af, og tag ikke flere spillere med, da der kun er præmier til dette antal. Evt. ekstra præmier, der måtte blive hjemskaffet, betales af holdet.
Diverse stævner kan ses på http://staevner.dk/
DGI Landsmesterskaber + Jysk-fynsk mesterskaber
Yderlig info kan ses på www.dgi.dk/fodbold/fodbold
Ved deltagelse i disse stævner betaler HTS holdgebyret – resten er egenbetaling.
TB Cup
HTS opfordre til at deltage i TB CUP stævnet som afholdes i Hodde-Tistrup-hallen for alle ungdomshold den i starten af januar 2017.
Træner og holdledere tilmelder selv hold til stævnet. Alle hold/spiller betaler selv for deltagelse.
- Intern afslutningsstævne (klubmesterskaber)
Indeudvalget afholder ikke afslutningsstævne, men vi vil gerne medvirke dertil, hvis der kan findes nogle personer som kan påtage sig opgaven.
(HTS afholder klubmesterskaber i hallerne for alle egne hold ved afslutningen på sæsonen Tilmeldingsblanket uddeles til alle spillere i løbet af januar/februar.
Træner stiller selv hold til stævnet)
Kurser
Der bliver ikke arrangeret kursus i år.
Oversigt over træningstider, tilmeldte hold, trænere og kontaktpersoner
Vedlagt.
Se oversigt HER